جذب سرمایه، مهم‌ترین معضلی که استارتاپ‌ها با آن روبرو هستند

  • 02 آبان ، 1397


مدیر شتابدهنده مدیکالیتور مطرح کرد: جذب سرمایه، مهم‌ترین معضلی که استارتاپ‌ها با آن روبرو هستند

 

برنده دیپلم افتخار جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت گفت: مهم‌ترین معضلی که استارتاپ‌ها با آن روبرو هستند موضوع جذب سرمایه است و این نکته بسیار مهمی است. امیدوارم در این مورد با همکاری‌هایی که ایجاد می‌کنیم بتوانیم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه استارتاپ‌های سلامت داشته باشیم و بتوانیم در این حوزه بیشتر نقش‌آفرینی کنیم.

حمید صرافها، مدیر عامل شتابدهنده هوشمند سلامتMedicalator، در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجتال سلامت در معرفی این شتابدهنده گفت: شتاب‌دهنده ما اولین شتابدهنده تخصصی ثبت شده در حوزه سلامت است که به حمایت از کسب و کارهای نوپای حوزه سلامت می‌پردازد. ما یک سال و نیم است که فعالیت خود را شروع کرده‌ایم، تقریبا در هشت حوزه از حوزه‌های سلامت از استارتاپ‌ها حمایت می کنیم.

او افزود: در حال حاضر نیز هفت استارتاپ جذب این مجموعه شده‌اند و فعالیت می‌کنند. یکی از آنها اپلیکیشن اسکین آپ است که در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های پوست و مو است که موفقیت خوبی هم به دست آورده است. همچنین یک‌سری همکاری‌های استراتژیک با پارک علم و فناوری قزوین داریم و از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از مبادی معرفی زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معرفی شدیم.

صرافها با بیان اینکه موضوعی که با آن روبرو هستیم تعریف کارآفرینی سلامت است، ادامه داد: موضوع کارآفرینی سلامت، حلقه فراموش شده اکوسیستم کارآفرینی است. ما پیش از این معرفی و حضور حوزه سلامت در استارتاپ‌ها را کمرنگ داشتیم. اولین کمکی که شتابدهنده ما می‌کند این است که با معرفی ارزش‌های این حوزه باعث شود که شکل کسب و کار در این حوزه رونق پیدا کند. به علاوه اینکه ما می‌توانیم از تیم‌هایی که در این حوزه علاقه‌مند هستند، کسب و کار جدید شروع کنند از طریق شبکه منتورینگ و آموزش و همچنین ارتباطات با سرمایه‌گذاران‌ها حمایت کنیم.

صرافها درباره رقابت با نمونه‌های خارجی گفت: حوزه سلامت ما با سایر نقاط دنیا کمی متفاوت است و ما قوانین و شرایط خاص خودمان را داریم. موضوعی که در مورد رقابت‌های سایر رقبا مطرح است این است که شناخت ما نسبت به بازار داخلی بیشتر است و از این بابت ما می‌توانیم موفق‌تر باشیم.

مدیر عامل شتابدهنده مدیکالیتور درباره تجربیات خود با مخاطبان توضیح داد: ما سلسله نشست‌ها و دورهمی استارتاپ‌های این حوزه را در برنامه هایمان داشتیم و کارگاه‌هایی با موضوع کارآفرینی برگزار کردیم. همچنین رویدادهایی داریم که در مورد ایده‌پردازی و استارتاپ ویکندها هستند و برای کاربران و ارتباط با مخاطبانمان تعریف شده اند.

او اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین معضلی که استارتاپ ها با آن روبرو هستند موضوع جذب سرمایه است و این نکته بسیار مهمی است. امیدوارم در این مورد با همکاری‌هایی که ایجاد می‌کنیم بتوانیم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه استارتاپ‌های سلامت داشته باشیم و بتوانیم در این حوزه بیشتر نقش‌آفرینی کنیم.

گفتنی است صرافها در بخش جنبی شتابدهنده های برتر نخستین جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت یکی برگزیدگان این دوره جشنواره بود.